Wednesday, September 19, 2007

Dan Rather Files $70M Lawsuit Against CBS

Dan Rather Files $70M Lawsuit Against CBS; Moonves, Redstone, Heyward Named In Suit

UPDATE: here is the suit filed by Rather in *pdf


The NYTimes' Jacques Steinberg breaks news about former CBS News anchor Dan Rather. Rather "filed a $70 million lawsuit this afternoon against the network, its corporate parent and three of his former superiors."

Rather, Steinberg writes "asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on 60 Minutes after forcing him to step down as anchor of the CBS Evening News in March 2005. He also contends that the network committed fraud by commissioning a 'biased' and incomplete investigation of the flawed [National] Guard broadcast and, in the process, 'seriously damaged his reputation.'"
The suit names CBS CEO Les Moonves, Viacom head Sumner Redstone and Andrew Heyward, the former president of CBS News.
Developing...
Click continued to read The New York Times story...



A Election '08 News Site:
For News And Commentary:
For Florida Election News See:
Political Talk For And By Political Junkies
Just Rumors The Rumor Mills

No comments: